جمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / نیم نگاه / عکس روز نشنال جئوگرافیک / برف روی درختان آتش سوخته پارک ملی یوسیمیتی | عکس روز نشنال جئوگرافیک
طراحی سایت ارزان و حرفه ای

برف روی درختان آتش سوخته پارک ملی یوسیمیتی | عکس روز نشنال جئوگرافیک

عکس روز نشنال جئوگرافیک پیش رو، یک پوشش تازه از برف است که در دامنه ی نزدیک پارک ملی یوسیمیتی قرار دارد. درختان منجمد، نتیجه آتش سوزی جنگل ناشی از خشکسالی شدید است و در اثر آفت زیستی افزایش می یابد که درختان را خشک و آسیب پذیر می کند.

بد نیست بدانید که خالق این تصویر زیبا آقای الکس بیتراز  ، عکاس حرفه ای نشنال جئوگرافیک از کشور ایالات متحده آمریکا میباشد که عکس های بسیار زیبایی را از طبیعت آمریکا خلق کرده است.

در ادامه این تصویر زیبا را با هم مشاهده میکنیم.

پارک ملی یوسیمیتی

پارک ملی یوسیمیتی که در زبان انگلیسی به آن Yosemite National Park گفته میشود ، در سال ۱۸۹۰ میلادی تأسیس شد و یکی از پارکهای طبیعی در ایالت کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا است.

این پارک ملی ایالت کالیفرنیا بعنوان نخستین پارک ملی ایالات متحده آمریکا شناخته شده میباشد و این پارک زیبا و شگفت انگیز به دلیل قله‌های بلند ،آبشارها و بیش از ۲۰۰ گونهٔ گیاهی و جانوری، مثل خرس‌های قهوه‌ای، مناظری بسیار خارق‌العاده برای علاقه مندان به طبیعت به وجود آورده است.

پارک ملی یوسیمیتی بعنوان میراث جهانی یونسکو در آمریکا به ثبت جهانی رسیده است. وسعت پارک ملی یوسیمیتی حدود ۳۰۸۱ کیلومتر مربع می‌باشد و هر روز حدود ۱۵ هزار نفر و سالانه حدود ۳٫۷ میلیون از گردشگران و علاقمندان طبیعت از پارک ملی یوسیمیتی بازدید می‌کنند.

این پارک فوق العاده آمریکا مشهورترین مکان زمین از لحاظ زمین شناسی، چشمه‌ها‌ی آب گرم و آبشارها محسوب می‌شود و آبشار «آتشی» زیباترین چشم انداز این پارک طبیعی و وسیع میباشد.

دیدنی ترین منطقه این پارک دره یوسمیتی است که به دلیل وجود صخره های گرانیتی مرتفع، آبشارهای بلند و جنگل های انبوه منظره ای بی نظیر را در این سرزمین با شکوه خلق کرده است.

صخره کاپیتان با ۹۰۰ متر ارتفاع یکی از نمادهای اصلی این پارک ملی محسوب می شود.

طراحی سایت ارزان و حرفه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.