جمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / طبیعت گردی / پارک / پارک ژوراسیک تهران | حضور دایناسورها در پایتخت ایران
طراحی سایت ارزان و حرفه ای

پارک ژوراسیک تهران | حضور دایناسورها در پایتخت ایران

در این پست قصد داریم پارک ژوراسیک تهران ،اولین پارک موضوعی پایتخت ایران و همچنین یکی از جاذبه های گردشگری تهران را به شما همراهان همیشگی وب سایت گردشگری و اقامتی “به پین” معرفی کنیم. پس با به پین همراه باشید.

پارک ژوراسیک تهران

معرفی پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران که به بوستان دایناسورهای متحرک نیز شهرت دارد، یکی از بوستان های آموزشی، گردشگری و تفریحی کشور میباشد که در شهر تهران قرار دارد. این پارک موضوعی، گونه های مختلفی از مجسمه‌‌های دایناسور‌ها را با ابعاد واقعی، در خود قرار داده است که به همین علت نخستین پارک موضوعی پایتخت به شمار می‌رود.
بازدیدکنندگان در پارک ژوراسیک تهران با انواع دایناسورها به همراه مجسمه‌های متحرک دایناسورها و با صدا و جلوه‌های ویژه، میتوانند آشنا شوند که یک تجربه بی نظیر برای آنها میتواند باشد.
این پارک بی نظیر در ایران با مساحتی بالغ بر ۳۰ هزار متر مربع و دارا بودن ۲۸ مجسمه دایناسور متحرک، در اوایل اسفند ماه سال ۱۳۹۲ شمسی، توسط شهرداری تهران به بهره‌برداری رسید.

بازدیدکنندگان در پارک ژوراسیک تهران میتوانند با نام علمی، روش زندگی و خوراک دایناسورها آشنا شوند و در طی زمانی که در پارک هستند، با دایناسورها زندگی کنند. دایناسورهای پارک ژوراسیک تهران به قدری طبیعی ساخته شده اند که قادر میباشند پلک بزنند و دست و پای خود را حرکت دهند.
در این بوستان همچنین، برای مشاهده چرخه تولید یک دایناسور، یک تخم دایناسور که نوزاد دایناسور از آن بیرون می‌آید و دوباره به داخل فرو می‌‌رود نیز طراحی شده است که بازدید کنندگان میتوانند با مشاهده این بخش، با این چرخه آشنا شوند.
پارک دایناسورهای متحرک تهران، امکانات رفاهی متعددی را برای بازدیدکنندگان خود فراهم کرده است که از این امکانات میتوان به امکاناتی همچون پارکینگ ، بوفه مواد خوراکی، سرویس بهداشتی ، فضای سبز و دیگر امکانات اشاره نمود که میتوانند محیطی مفرح و هیجان انگیز برای خانواده ها و به ویژه کودکان فراهم آورد تا در این بوستان با دنیای حیوانات ماقبل تاریخ آشنا شوند.
همچنین در پارک دایناسورهای متحرک تهران، کارگاه های آموزشی، عکاسی اختصاصی با دایناسورها، سینما سه بعدی و ژورا شاپ نیز در نظر گرفته شده است که این بخش ها نیز، روزانه گردشگران و علاقمندان به این پارک را به خود جذب میکند.

آدرس پارک ژوراسیک تهران

⁣⁣⁣تهران، سعادت آباد، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهروز، بلوار شقایق، پایین‌تر از پارک پرواز  (زمان بازدید هر روز از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۱:۳۰ )

طراحی سایت ارزان و حرفه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.