جمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / نیم نگاه / عکاسی در سفر / زیباترین کوه های جهان | تصاویر ۱۰ کوه زیبای جهان که تا به حال ندیده اید
طراحی سایت ارزان و حرفه ای

زیباترین کوه های جهان | تصاویر ۱۰ کوه زیبای جهان که تا به حال ندیده اید

با یکی دیگر از مقالات خواندنی وب سایت گردشگری به پین در خدمت شما عزیزان و همراهان همیشگی هستیم. در این مقاله قصد داریم تا با شما همراهان به تماشای تصاویر زیباترین کوه های جهان بنشینیم. با ما همراه باشید.

طبیعت دارای اسرار شگفت انگیزی میباشد که برای یافتن و دیدن این شگفتی ها باید دل به طبیعت زد و غرق زیبایی های بی نظیر آن شد. هر بخش از طبیعت برای بشر نشانه ای از خالق بی همتا میباشد که به این زیبایی و ظرافت آنها را آفریده است.
جنگل ها که به عنوان منابع ضروری اکسیژن کره زمین محسوب میگردند، از زیبایی های چشم نوازی برخوردارند. دریا و اقیانوس ها نیز مایع حیات بشر را در خود جای داده اند و بیابان و کویر نیز با سکوت و زیبایی منحصر به فردش ما را انگشت به دهان می گذارند.
و اما کوه ها، کوه برای انسان ها نماد بی مثال قدرت و استواری در برابر ناملایمات میباشد که توسط خالقی بی همتا آفریده شده است و سرتاسر شگفتی و اعجاز میباشد.
از گذشته های دور دامنه کوه ها مکانی امن برای زندگی انسان ها بوده و منابع گوناگونی که در نقاط مختلف کوه ها قرار دارد، موجودات بسیاری را از گرسنگی و سردرگمی نجات داده است. کوه ها از گذشتگان تا به امروز پناهگاهی برای مردم نیز بوده که آنها را از گزند دشمنان محفوظ نگه میداشته است.
اما در کنار اهمیت های بسیاری که کوه ها در زندگی انسان ها و موجودات دارند، زیبایی کوه ها را نمیتوان نادیده گرفت. در فصل سرما قله های کوه زیر سفیدی برف پنهان می شوند و چشم اندازی بی نظیر خلق می کنند.

در ادامه قصد داریم باهم به گوشه و کنار جهان هستی سفر کنیم و در کنارهم به تماشای برخی از قله های زیبای کوه ها بنشینیم و از زیبایی های آن لذت ببریم و به خالق بی همتای این آفریده ها فکر کنیم.
برای دیدن عکس های زیباترین کوه های جهان، بار خود را ببندید و برای یک کوهنوردی جانانه آماده شوید…

 

۱- کوه زیبای استتیند کشور نروژ با ارتفاع ۱۳۹۲ متر

منظره دیدنی کوه استتیند (Stetind) یکی از محبوب ترین نقاط نروژ برای عکاسی میباشد و عکاسان بسیاری این منطقه را برای گرفتن عکس های زیبای خود انتخاب میکنند و این کوه یکی از زیباترین کوه های جهان نیز میباشد.

زیباترین کوههای جهان - کوه استتنید

 

۲- کوه زیبای ایگر کشور سوئیس با ارتفاع ۳۹۷۰ متر

ایگر (Eiger) یکی از بلندترین قله های رشته کوه آلپ (Alps) به شمار می رود که در کشور سوئیس قرار دارد. زیبایی و عظمت کوه ایگر، عکاسان و گردشگران را شگفت زده می کند.

زیباترین کوههای جهان - کوه ایگر

 

۳- کوه زیبای کلیمانجارو کشور تانزانیا با ارتفاع ۴۹۰۰ متر

بلند ترین قله آفریقا، آتشفشان نیمه خاموش کلیمانجارو (Kilimanjaro) میباشد که این کوه زیبا و شگفت انگیز در کشور تانزانیا (Tanzania) قرار دارد و و این کوه یکی از زیباترین کوه های جهان نیز میباشد.

زیباترین کوههای جهان - کوه کلیمانجارو

 

۴- کوه زیبای تیبل کشور آفریقا جنوبی با ارتفاع ۱۰۸۵متر

کوه تیبل (Table Mountain) یکی از کم نظیرترین منظره هایی که یک کوه می تواند خلق کند را به شهر کیپ تاون (Cape Town) آفریقای جنوبی بخشیده است.

زیباترین کوههای جهان - کوه تیبل

 

۵- کوه زیبای دنالی کشور آمریکا با ارتفاع ۶۱۹۰ متر

بلندترین قله آمریکای شمالی که در کشور ایالات متحده آمریکا نیز قرار دارد کوه دنالی (Denali) میباشد که پیش تر با نام مک‌کینلی (McKinley) شناخته می شد.

زیباترین کوههای جهان - کوه دنالی

 

۶- کوه زیبای ال کاپیتان کشور آمریکا با ارتفاع ۲۳۰۸ متر

در پارک ملی یوسیمیتی (Yosemite National Park) دیواره ای سنگی به نام ال کاپیتان (El Capitan) صخره نوردان حرفه ای را به چالش می کشد و سوژه ای جذاب به عکاسان ارایه می کند. پارک ملی یوسیمیتی در ایالت کالیفرنیا آمریکا قرار دارد.

زیباترین کوههای جهان - کوه ال کاپیتان

 

۷- کوه زیبای فیتز روی کشور آرژانتین با ارتفاع ۳۴۰۵ متر

در این تصویر زیبا شما چشم اندازی زیبا از کوه فیتز روی (Fitz Roy) در جاده ای در پاتاگونیای (Patagonia) آرژانتین را مشاهده میکنید که این کوه یکی از زیباترین کوه های جهان نیز میباشد.

زیباترین کوه های جهان - کوه فینز

 

۸- کوه زیبای رورایما کشور ونزوئلا با ارتفاع ۲۸۱۰ متر

کوه رورایما (Mount Roraima) زیبایی و وسعت خود را در بخش هایی از سه کشور ونزوئلا، برزیل و گویان (Guyana) پراکنده است.

زیباترین کوه های جهان - کوه رورایما

 

۹- کوه زیبای اوزانگیت کشور پرو با ارتفاع ۶۳۸۴ متر یکی از زیباترین کوه های جهان

کشور پرو میزبان کوهی است به نام اوزانگیت (Ausangate) که علاوه بر داشتن جلوه ای رویایی و رنگین کمانی، یکی از عجایب جغرافیایی جهان به حساب می آید. این کوه بخشی از رشته کوه آند است.

زیباترین کوه های جهان - کوه اوزانگیت

 

۱۰- کوه زیبای بنبالبین کشور ایرلند با ارتفاع ۵۲۶ متر

فلات بنبالبین (Benbulbin) در شهر اسلایگو (Sligo) کشور ایرلند قرار دارد و مورد توجه بسیاری از کوهنوردان است و از خاص ترین جلوه های طبیعت به شمار می رود.

زیباترین کوه های جهان - کوه بنبالبین

 

سخن آخر

با شما به نقاط مختلف جهان سر زدیم و با کوه هایی مرتفع، فلات هایی تماشایی و صخره هایی استوار جهان آشنا شدیم. در ادامه با ما همراه باشید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید و به ما بگویید :

کدام یک از این کوه ها به نظر شما زیباتر و متمایز بودند؟

آیا تاکنون تجربه کوهنوردی یا صخره نوردی داشته اید؟

جای کدام کوه کشورمان را در این فهرست خالی یافتید؟

منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم.

طراحی سایت ارزان و حرفه ای

۴ دیدگاه‌ها

  1. باسلام وخسته نباشید.چشم زیبابین وزیباپسندی دارید.متشکرم کاش تصویری زیبا ازدماوندسرسبزویاسفیدپوش درکنارتصاویرزیبایتان بودمطمین برجذابیتش میافزود.موفق باشید

    • سلام دوست عزیز
      از نگاه دقیق شما متشکریم
      حتما پیشنهاد شما رو انجام خواهیم داد. به عنوان یک پست و مقاله جدا به معرفی کامل دماوند همیشه پایدار خواهیم پرداخت
      با تشکر

  2. کارینا پرواز

    سلام وبسایت زیبایی دارید
    از وبسایت ما هم دیدن کنید اگر مایل بودید همکاری کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.